Kategorie Aktywność fizyczna / fitnessCiałoĆwiczeniaUroda

7 błędów, które wielu z nas popełnia po treningu na siłowni. Nie rób tego więcej

Osoba, która regularnie poddaje swoje ciało treningom, jest bardziej zadowolona ze swojego życia niż osoba, która tego nie robi. Dzieje się tak m.in. za sprawą uwalnianych hormonów szczęścia zwanych endorfinami. I choć powszechnie mówi się, że ćwiczenia fizyczne poprawiają również ogólny stan zdrowia, jak i sylwetkę, okazuje się, że wielu z nas popełnia błędy po treningu, które mogą znacznie ograniczyć te procesy. Pamiętaj, że rezultaty ćwiczeń zależą od tego, co robisz po treningu.

Chcesz, aby każdy kolejny trening był jak najbardziej produktywny? Oto błędy, których powinieneś się wystrzegać po treningach

1. Pomijasz „studzenie” organizmu

Kończysz ciężki trening, szybko wracasz do domu, a pierwsza rzecz, jaką robisz tuż po, to położenie się przed telewizorem? Popełniasz błąd. Naukowcy uważają, że nie jest to korzystne dla Twojego organizmu, ponieważ Twoje ciało chce stopniowo zregenerować się po wszystkich ćwiczeniach, a Ty mu na to nie pozwalasz. Zamiast tego spróbuj aktywnej regeneracji. Po skończonym treningu poświęć kilka minut na wolniejszy trening, czyli np. marsz na bieżni, podczas którego układ krążenia wróci do regularnej pracy. Jeśli nie masz już na to czasu, nie kładź się na kanapie, kiedy wrócisz do domu. Zamiast tego pobaw się z dzieckiem lub zajmij się innymi obowiązkami, które wymagają ruchu.

2. Nie jesz

Posiłek po treningu ma za zadanie umożliwić regenerację organizmu. Warto więc zadbać tutaj o to, aby posiłek, który najlepiej spożyć do 30 minut po zakończonym treningu, był pełnowartościowy. Białko pozwoli na odbudowę zniszczonych struktur mięśniowych, podczas gdy węglowodany pomogą Ci naładować baterię w glikogenem.

Freepik

3. Nie ubierasz ciepłych ubrań

Trening powoduje wzrost temperatury ciała, przez co jest Ci cieplej. Oczywiście może wówczas rozebrać się do koszulki na krótki rękaw, ale pamiętaj o tym, że Twoje ciało ciężko pracuje, aby odzyskać siły po całym wysiłku, jakie włożyło w trening. Może przez to obniżyć swoją odporność, przez co będziesz bardziej podatny na różnego rodzaju wirusy. Jeśli więc ćwiczysz, aby zachować zdrowie i wzmocnić swój układ odpornościowy, ubierz się ciepło, zwłaszcza zimą, i nie zdejmuj ubrania do momentu, aż poczujesz, że Twoje ciało wróciło do temperatury wyjściowej.

4. Zapominasz o odpowiednim nawodnieniu

Pij nie tylko podczas treningu, ale również po. Twoje ciało wykorzystuję wodę do wielu procesów biologicznych, dlatego tak ważne jest, aby uzupełnić niedobór płynów.Zaleca się, aby w ciągu 30 minut od zakończenia treningu pić wyłącznie wodę mineralną. Niestety, alkohole w różnej postaci nie są polecanym napojem po tym, jak wykonamy trening na siłowni.

Freepik

5. Zapominasz o rozciąganiu

Rozciąganie jest jedną z części odpowiadających za regenerację po treningu. Jak pokazują badania, tzw. stretching zmniejsza sztywność mięśni, poprawia ich elastyczność i zwalcza ból, a przez co będziesz mógł szybciej wrócić na siłownię na kolejny trening.

6. Nie bierzesz od razu prysznica

Prysznic po treningu to kwestia zarówno higieny, jak i zdrowia. Idąc po kolei, pot pozostawiony na skórze powoduje namnażanie się bakterii, co skutkuje swędzeniem. Prysznic nie tylko doskonale rozwiąże ten problem, ale także zadba o regenerację mięśni. Zwłaszcza chłodny prysznic zmniejsza bóle i pomaga dojść dojść do siebie po wyczerpujących ćwiczeniach.

Freepik

7. Bierzesz tabletki na ból mięśni

Badania wykazały, że zażycie ibuprofenu po treningu siłowym zmniejsza hipertrofię mięśni. Jeśli już decydujesz się na takie rozwiązanie, miej świadomość tego, że udaremnia to Twoje starania o idealną sylwetkę.

Źródła: brightside.me
Fotografie: www.flickr.com