Kategorie Zdrowie

13 wyraźnych sygnałów, które świadczą o tym, że poziom cukru w Twojej krwi jest zbyt wysoki

Cukrzyca to bardzo podstępna i poważna choroba. Niestety długie lata może pozostać w ukryciu i dawać jedynie małe sygnały swojej obecności, których większość z nas nie potrafi prawidłowo odczytać. Jednak jeśli dowiemy się na co zwrócić szczególną uwagę, możemy uniknąć nieodwracalnych szkód, jakie ta choroba może wywołać w naszym organizmie.

W wielu przypadkach to duże spożycie glukozy jest przyczyną podwyższonego poziomu cukru we krwi. Jest ona niezbędna do prawidłowego funkcjonowania wszystkich komórek naszego organizmu, ale tylko w odpowiednich dawkach. Kiedy jej poziom jest zbyt wysoki przez dłuższy czas, uszkodzone zostają nasze nerki, oczy, nerwy oraz naczynia krwionośne.

Liczba osób cierpiących na cukrzycę ciągle wzrasta, a wszystko ze względu na sztuczną i wysoce przetworzoną żywność, której coraz więcej w naszej diecie

pixabay
pixabay

Oto objawy, które pokazują nam, że nasz poziom cukru we krwi jest zbyt wysoki

  • Częste oddawanie moczu
  • Trudności w widzeniu, rozmazany obraz
  • Spadek koncentracji
  • Suchość w ustach
  • Impotencja
  • Częste i nawracające infekcje
  • Powolne gojenie ran
  • Problemy żołądkowe
  • Niemijające zmęczenie
  • Ciągłe pragnienie i głód
  • Świąd skóry
  • Gwałtowny przyrost/spadek masy ciała
  • Problemy nerwowe

Kiedy już wiemy, że problemem jest zbyt wysokie stężenie cukru w krwi, musimy uważać na to, co ląduje na naszym talerzu. Warto zwracać uwagę na indeks glikemiczny, który zależny jest od ilości glukozy w danym produkcie. Wartości mierzy się w skali od 1 do 100, im niższa liczba, tym niższa zawartość glukozy.

Oto lista produktów, które powinny zostać usunięte z Twojej diety, jeżeli masz zbyt wysoki poziom cukru:

  • Białe pieczywo– Indeks glikemiczny dla kromki białego chleba wynosi aż 70! Czy nie lepiej przerzucić się na zdrowsze ciemne pieczywo?
  • Wafle ryżowe– Choć ogólnie zostało przyjęte, że to zdrowa przekąska, wcale tak nie jest. Ich IG wynosi aż 78!
  • Pieczone ziemniaki– Choć są tak pyszne, to ich IG wynosi aż 85! Dlatego osoby, które mają podwyższony poziom cukru, powinny za wszelką cenę ich unikać!
pixabay
pixabay

Do woli możesz jeść natomiast:

  • Orzechy (IG – 15)
  • Brokuły (IG – 10)
  • Jajka (IG – 0!)

Zwróć uwagę na sygnały, które może wysyłać Ci Twoje ciało, nim będzie za późno!

Źródło: healthyfoodhouse.com, webmd.com | Fotografie: pixabay.com, theheartysoul.com