Przez te nawyki narzekasz na ból pleców. Palenie papierosów jest jednym z nich!

Problemy z plecami stały się bardziej powszechne w XXI wieku i są zwykle spowodowane siedzącym trybem życia i przeglądaniem nowych gadżetów.

Może być wiele przyczyn złej postawy i przewlekłego bólu, ale naukowcy odkrywają te, które sprowadzamy na siebie sami

Czy wiesz, że Twoja praca może być główną przyczyną przewlekłego bólu pleców? Brak odpoczynku jest również niekorzystny dla twojej postawy.

Palenie jest samo w sobie niebezpieczne. Jednakże, oprócz wszystkich innych niebezpieczeństw, palenie może powodować bóle pleców

Nikotyna zakłóca prawidłowy przepływ krwi wokół rdzenia kręgowego. Nie brzmi to dobrze…

Naukowcy odkryli, że stan komórek w dyskach międzykręgowych zależy bezpośrednio od tego, jak stabilny jest twój cykl dnia i nocy

Naukowcy przypuszczają, że kiedy nasze rytmy dobowe zostają zakłócone, komórki te zaczynają źle funkcjonować, co prowadzi do przewlekłego stanu zapalnego. A to czyni nas bardziej podatnymi na rozwój bólu w dolnej części pleców i zwyrodnienia.

Inne badania wykazały, że niektóre naturalne substancje chemiczne przeciwzapalne znajdujące się w naszych ciałach są lepiej wytwarzane w ciągu dnia

Tak więc, aby spowolnić proces starzenia się rdzenia kręgowego, należy trzymać się naturalnego harmonogramu dnia i nocy.

Wszyscy słyszeliśmy, że zbyt częste siedzenie jest szkodliwe. Ale konieczność stania cały czas może być równie szkodliwa dla twojego zdrowia

Tylko sposób, w jaki stoisz, może mieć ogromny wpływ na kondycję Twojej szyi, kręgosłupa i ramion. Zła postawa może mieć straszliwe konsekwencje, jeśli chodzi o rdzeń kręgowy, powodując przewlekły ból i poważne skrzywienie.

Nasze mięśnie i stawy wymagają elastyczności, aby zachować zdrowie, a zła postawa jest jedną z pierwszych oznak, że robisz coś źle

W większości przypadków, jeśli Twoja głowa lub ramiona znajdują się w niewłaściwej pozycji, oznacza to, że nie kontrolujesz wystarczająco górnej części ciała. Prowadzi to do skrzywienia i sprawia, że ​​Twoje ciało musi zrekompensować złą postawę podczas ruchu. A to już krótka droga do jeszcze większego obciążenia organizmu.

Aby uniknąć złej postawy, musimy stać, siedzieć i kłaść się w sposób, który najmniej obciąża nasze mięśnie i więzadła

A także w sposób, który utrzymuje rdzeń kręgowy – szczególnie podczas ruchu i uprawiania sportu.

Bóle pleców mogą być spowodowane noszeniem niewygodnych butów

Zmniejsz obciążenie nóg, wybierając buty o wyższej jakości. Na tym lepiej nie oszczędzać.

Wielu z nas nie zwraca wystarczającej uwagi na pierwsze niepokojące objawy, takie jak ledwo zauważalny ból pleców

Jednak bardzo ważne jest, aby odpocząć za każdym razem, gdy poczujesz lekki dyskomfort w plecach. Aby zmniejszyć dodatkowe obciążenie mięśni, połóż się i podnieś stopy.

Naukowcy z Australii udowodnili, że bóle pleców są szeroko rozpowszechnione wśród ludzi, którzy czują się niezadowoleni z wykonywanej pracy

Badacze nie znaleźli żadnych problemów fizjologicznych – ból jest czysto psychologiczny.

Czasami Twój mózg pracuje zbyt ciężko przez długi czas, a to może prowadzić do bólów pleców

Staraj się myśleć o czymś innym niż praca i problemy. Daj sobie trochę czasu na odpoczynek: możesz uprawiać sport lub obejrzeć film, aby zapomnieć o problemach, które powodują stres.

Jak widzisz, wiele rzeczy sprowadza się do bólu pleców

Dlatego tak ważne jest zachowanie równowagi w życiu. Pamiętaj, by zawsze dbać o siebie i bliskich. Zwróć uwagę jaką masz postawę ciała podczas czytania tego artykułu! Jeżeli jest zła – lepiej szybko zmień nawyki. W przyszłości na pewno wyjdzie Ci to na zdrowie!