9 istotnych faktów o rzeźbieniu ciała. Twój trener Ci o ty nie powie

Coraz więcej osób zaczęło prowadzić zdrowy tryb życia. Aby wyglądać i czuć się lepiej, większość z nich zaczyna od sprawności fizycznej.

9 istotnych faktów o rzeźbieniu ciała. Twój trener Ci o ty nie powie
Udostępnijgoogle.com

Jednak, jak wszystko inne, bycie aktywnym powinno być przemyślane…

Poznaj ciekawe fakty na temat kondycji fizycznej, które mogą sprawić, że sesje treningowe będą bardziej skuteczne, pomocne i przyjemne.

#1 Będziesz musiał długo czekać na widoczne efekty. Nie oczekuj szybkich rezultatów podczas rozpoczynania treningu fizycznego

Ci, którzy chcą uzyskać kształt „przed latem” lub w ciągu kilku miesięcy od 1 stycznia, prawdopodobnie poniosą porażkę. Oczywiście wszystko zależy od aktualnej masy ciała, kondycji i wieku.

W każdym przypadku pierwsze rezultaty treningów będą widoczne po około 2 lub 3 miesiącach. Potrwa to około 6 miesięcy, aby zobaczyć większe zmiany w Twoim ciele.

Ponadto ważne jest, by zrozumieć, że regularność, częstotliwość treningu i odpowiednia dieta są podstawą sukcesu. W twoim ciele nie będzie dużej zmiany, jeśli wykonasz tylko 2 intensywne treningi tygodniowo – możesz osiągnąć dobre wyniki, jeśli wykonasz co najmniej 3 treningi siłowe i 2 treningi cardio na tydzień. Nie oznacza to, że będziesz musiał spędzić 5 dni w tygodniu na siłowni – zwykły spacer na zewnątrz może być dobrym ćwiczeniem cardio dla ciała.

9 istotnych faktów o rzeźbieniu ciała. Twój trener Ci o ty nie powie
Udostępnijpinterset.com

#2 Nie zawsze będziesz w stanie osiągnąć pożądane rezultaty

Jeśli masz w głowie obraz idealnego kształtu ciała, który chcesz osiągnąć przy pomocy sprawności fizycznej, przygotuj się, że może Ci to nie wyjść.

Przede wszystkim należy wziąć pod uwagę swoją genetykę, a także sposób, w jaki jesteś fizycznie zbudowany. Niektóre osoby mają tendencję do szybszego wzrostu, podczas gdy inne osoby mogą mieć lepszy metabolizm. Co więcej, wielu profesjonalnych sportowców i trenerów fitness używa specjalnego żywienia, aby osiągnąć pożądany kształt. Dlatego jeśli ustawisz nieosiągalny cel, który jest sprzeczny z tym, do czego Twoje ciało jest zdolne, możesz nie tylko stracić motywację, lecz także uzyskać niezrównoważony kształt ciała.

Aby wyznaczyć właściwy cel, powinieneś ocenić siebie obiektywnie, wziąć pod uwagę swoje możliwości i ograniczenia.

9 istotnych faktów o rzeźbieniu ciała. Twój trener Ci o ty nie powie
Udostępnijpinterset.com

#3 Wystarczy 5-7 sesji treningowych z trenerem

Trenerzy osobistości lubią mówić, że każda osoba potrzebuje osobistego programu treningowego i że nie będzie w stanie zrobić tego samodzielnie. To nie jest prawdą. Potrzebujesz trenera, który nauczy Cię właściwych technik, a zazwyczaj wystarczy 5-7 sesji.

Potem będziesz mógł wykonywać treningi samodzielnie. Po półtora miesiąca możesz wypróbować kilka sesji treningowych z innym trenerem, by mógł sprawdzić, czy wszystko robisz poprawnie.

9 istotnych faktów o rzeźbieniu ciała. Twój trener Ci o ty nie powie
Udostępnijpinterset.com

#4 Tylko podstawowe ćwiczenia mogą pomóc w zbudowaniu pięknego ciała

Korzystne dla trenerów jest utrzymywanie klienta tak długo, jak to możliwe, dlatego często ignorują podstawowe ćwiczenia i oferują wiele różnorakich ćwiczeń, które wypracowują pojedyncze mięśnie. Należy jednak rozumieć, że powinni skupiać się na podstawowych ćwiczeniach, aby uzyskać dobre wyniki.

Podstawowe ćwiczenia obejmują rzuty, deski, martwy ciąg, przysiady i pompki. To one pomagają nam budować gorset mięśniowy. Jednocześnie podstawowe ćwiczenia mają różną skuteczność. Podczas ćwiczeń praktycznych ważne jest zrozumienie, które ćwiczenia zapewniają najlepszą reakcję mięśni. Na przykład, dla niektórych osób przysiady są najlepszym ćwiczeniem dla wyrzeźbienia mięśni pośladków, podczas gdy dla innych może to być rzucanie nogami.

Oczywiście, ćwiczenia izolacyjne są również ważne i czasami mogą być nawet ciekawsze, ale nie powinieneś ograniczać się do ich wykonywania.

9 istotnych faktów o rzeźbieniu ciała. Twój trener Ci o ty nie powie
Udostępnijpinterset.com

#5 Zasadniczo nie musisz trzymać się specjalnej diety sportowej

Nowo przybyli na siłownie często wierzą w magiczną moc odżywiania sportowego. W rzeczywistości nie musisz przestrzegać czegoś takiego, o ile masz zróżnicowaną i właściwą dietę i nie próbujesz wziąć udziału w konkursie bikini. Nie potrzebujesz spalacza tłuszczu, ponieważ podczas treningu będziesz już go spalał. Odpowiednia dieta wraz z regularnymi treningami sprawi, że w przyszłości uzyskasz formę, bez specjalnego żywienia sportowego.

9 istotnych faktów o rzeźbieniu ciała. Twój trener Ci o ty nie powie
Udostępnijpinterset.com

#6 Prawdopodobnie nie będziesz w stanie całkowicie pozbyć się cellulitu za pomocą rutyny fitness

Wszyscy już pewnie wiedzą, że kosmetyki antycellulitowe nie istnieją. Jednak wiele osób nadal uważa, że ​​regularne treningi fizyczne mogą pomóc raz na zawsze zapomnieć o tym problemie. To nie jest do końca prawdą. Żadne treningi nie usuwają cellulitu, nie ma znaczenia, czy jest to podnoszenie ciężarów czy cardio. Nawet jeśli masz produktywne sesje treningowe i jesz dużo zdrowej żywności, cellulit może zostać z Tobą.

Jest jednak dobra wiadomość – jeśli regularnie wykonujesz treningi fizyczne i zaczynasz zdrowo się odżywiasz, możesz sprawić, że cellulit będzie mniej widoczny.

9 istotnych faktów o rzeźbieniu ciała. Twój trener Ci o ty nie powie
Udostępnijpinterset.com

#7 Nie musisz regularnie wykonywać abs, aby uzyskać piękny brzuch

Wiele osób lubi wykonywać abs za każdym razem, gdy odwiedzają siłownię, ale nie jest to konieczne. A co więcej, niektóre ćwiczenia abs mogą nawet poszerzyć talię. Nie musisz regularnie ćwiczyć mięśni brzucha, by uzyskać odpowiedni kształt. Wystarczy robić to raz na tydzień.

9 istotnych faktów o rzeźbieniu ciała. Twój trener Ci o ty nie powie
Udostępnijpinterset.com

#8 Kobiety powinny wykonywać więcej powtórzeń i odpoczywać między ćwiczeniami

Fitness dla kobiet i mężczyzn jest inny. Sekretem sukcesu w treningach kobiecych jest dłuższy czas napięcia przy krótszych przerwach na odpoczynek. Dlatego ważne jest, by kobiety skupiły się na obciążaniu mięśni, wykonując więcej powtórzeń, zamiast pracować z cięższymi ciężarami. Dla kobiet wystarcza 30-40 sekund odpoczynku między powtórzeniami. Mężczyźni, w tym przypadku, potrzebują więcej czasu na przywrócenie siły i energii po pracy z ciężkimi ładunkami.

9 istotnych faktów o rzeźbieniu ciała. Twój trener Ci o ty nie powie
Udostępnijpinterset.com

#9 Nie jest dobrze ćwiczyć i jeść bardzo mało

Deficyt kalorii jest konieczny, jeśli chcesz schudnąć, ale nie powinieneś iść w skrajności. Jeśli ćwiczysz dużo na siłowni, ale jesz bardzo mało, Twoje ciało zareaguje, spowalniając metabolizm i przechodząc do trybu oszczędzania energii. Nadmiernie obciążone ciało czuje się bardziej zestresowane, a zatem ma tendencję do zwiększania masy ciała w celu magazynowania energii. Jeśli chcesz schudnąć, staraj się nie jeść 1-2 godziny po treningach siłowych.

Czy wiedziałeś o tych wszystkich faktach? Jeżeli nie, to co najbardziej Cię zaskoczyło? Daj znać w komentarzu na Facebooku. Mi nie pozostaje nic innego, jak życzyć Ci udanych ćwiczeń!