Kategorie Aktywność fizyczna / fitnessĆwiczenia

8 błędów treningowych, które powstrzymują Cię przed pokazaniem swojego brzucha światu

Ćwiczenia… temat rzeka. Jednak wiele z nas robi dużo błędów, które hamują rozwój naszej sylwetki, a zwłaszcza płaskiego brzucha!

Wszyscy chcemy mięśni brzucha, ale z podekscytowaniem, że je zdobywamy, czasami popełniamy błędy, które spowalniają nas na drodze do naszego doskonałego ciała. Aby osiągnąć nasze cele na siłowni, musimy wykonywać nasze ćwiczenia we właściwy sposób. A najlepszym sposobem na to jest wiedza, czego nie robić!

#1 Brzuszki do samego końca

Kiedy robisz swoje podstawowe brzuszki, staraj się nie siadać. Może to powodować stres na plecach. Zamiast tego powinieneś zrobić brzuszki i podnieść się do połowy, aby uzyskać idealnie stonowane mięśnie brzucha!

#2 Trening każdego dnia

Kiedy dajesz mięśniom czas na odpoczynek między treningami, pozwalasz sobie na bardziej efektywny trening i uzyskanie najlepszych rezultatów. Jednocześnie pomaga to Twojemu ciału nabrać siły. Zasadniczo oznacza to, że powinieneś skupić się na innej grupie mięśni w różnych dniach.

#3 Zbyt długie robienie deski

Jeśli Twoje mięśnie rdzenia są silne, możesz spędzić dużo czasu wykonując deskę, zanim nawet poczujesz napięcie mięśni brzucha. Zamiast zwiększać czas spędzany na desce, spróbuj usunąć z podłogi jeden z punktów kontaktowych, na przykład jedną z nóg.

#4 Oczekiwanie płaskiego brzucha tylko poprzez trening ab

Sam trening mięśni brzucha nie pomoże Ci stracić zbędnego tłuszczu. Możesz opracować 6-pak, robiąc brzuszki, ale nadal musisz stracić otaczający tłuszcz. I ten tłuszcz nie zniknie, jeśli po prostu wykonasz ukierunkowany trening mięśni brzucha. Natomiast trening cardio pomoże Ci spalić dodatkowe kalorie i szybciej schudnąć.

#5 Utknięcie w rutynie

Jeśli czujesz się zbyt swobodnie w wykonywaniu tego lub innego ćwiczenia, powinieneś nieco zmienić swoją rutynę. Na przykład możesz spróbować dodać piłkę do jogi, gdy robisz brzuszki. Dobrym sposobem na wzmocnienie rdzenia są deski. Możesz spróbować włączyć jogę lub pilates do regularnych treningów. Najważniejsze, by nie popadać w rutynę!

#6 Nie wciągasz brzucha podczas ćwiczeń

Trening mięśni brzucha to staranna praca. Aby utrzymać płaski brzuch, musisz go wciągnąć podczas ćwiczeń. W ten sposób pamięć mięśni zostanie odpowiednio wyćwiczona, a jako dodatkowy bonus zmniejszy się rozmiar żołądka!

#7 Używanie piłki, która nie jest w pełni napompowana

Piłka będzie się spłaszczać, jeśli nie ma wystarczającej ilości powietrza. Sprawi to, że ćwiczenie będzie mniej skuteczne w przypadku mięśni brzucha. Wtedy Twoje wysiłki nie przyniosą efektów.

#8 Zaniedbanie mięśni pleców

Trening mięśni brzucha bez treningu pleców powoduje brak równowagi w mięśniach wspierających kręgosłup. A te mięśnie są nie tylko na pokaz! 

Źródła: brightside.me
Fotografie: freepik.com (miniatura wpisu),