Płaski brzuch możesz wypracować w domu, bez żadnych przyrządów! Wystarczy te 5 ruchów

Zazwyczaj te obszary ciała, na których najbardziej nam zależy, sa najtrudniejsze do wypracowania. Podobnie jest z brzuchem. Wiele osób marzy o tym by był płaski, twardy i jędrny. Dzięki tym 5 ćwiczeniom i odrobinie systematyczności oraz wytrwałości to możliwe! To 5 najlepiej oddziałujących na brzuch ruchów, które możecie wykonać w domu.

#1 Unoszenia nóg

Połóż się płasko na podłodze, ręce wzdłuż ciała. Unoś proste nogi aż utworzą kąt prosty z brzuchem. Utrzymaj przez 3 sekundy i powoli opuść. Wykonaj 20 powtórzeń w serii.

View post on imgur.com

#2 Opuszczanie nóg

Nadal leżąc unieś obie nogi w górę i zegnij tak, by kąt pod kolanem miał 90 stopni. Powoli opuszczaj jedną nogę na ziemię, nie zmieniając jej kąta zgięcia. Druga noga zostaje w powietrzu. Powoli podnieś nogę i powtórz ten sam ruch drugą. Wykonaj 20 powtórzeń na każdą nogę.

View post on imgur.com

#3 Naprzemienne wymachy

Leżąc na plecach unieś obie nogi w górę i zegnij, do kąta prostego pod kolanami. Unieś także wyprostowane ręce. Na zmianę prostuj nogę lekko ją opuszczając i jednocześnie przenieś za głowę przeciwległą wyprostowaną rękę. Przytrzymaj 2 sekundy, wróć do pozycji wyjściowej i wykonaj na drugą stronę. Wykonaj 10 powtórzeń na każdą stronę.

View post on imgur.com

#4 Kołyska

Ugnij podniesione nogi w kolanach. Siłą mięśni brzucha przyciągnij kolana w kierunku klatki piersiowej, jednocześnie lekko prostując nogi. Następnie unieś nogi i pośladki oraz biodra w górę. Pamiętaj, nie odrywaj łopatek od podłogi! Powróć do pozycji wyjściowej. Wykonaj 20 razy.

View post on imgur.com

#5 Przyciąganie kolan

Leżąc lekko unieś wyprostowane ręce za głową. Unieś wyprostowane nogi nad podłogę. Następnie jednym ruchem przyciągnij nogi, uginając kolana, do klatki piersiowej, jednoczesnie dotykając rękami nóg na wysokości łydek. Wytrzymaj 2 sekundy i wróć do pozycji wyjściowej. Wykonaj 20 powtórzeń.

View post on imgur.com

Zacznijcie od wykonywania jednej serii składającej się ze wszystkich 5 ruchów. Z czasem możecie zwiększyć ilość wykonywanych powtórzeń danego ćwiczenia lub ilość serii. Powodzenia w osiągnięciu wymarzonych efektów!