3-dniowy detoks, który oczyści ciało z cukru, a dodatkowo pomoże pozbyć się nadmiaru tłuszczu

Nadmierna konsumpcja cukru jest odpowiedzialna za ogromną ilość przypadków otyłości, a jednocześnie zwiększa ryzyko cukrzycy typu 2 i chorób sercowo-naczyniowych. Jeśli uważasz, że soki owocowe, płatki śniadaniowe i jogurty smakowe kupowane w sklepach są doskonałym wyborem i stanowią zdrową dietę, to nie do końca masz rację.

3-dniowy detoks, który oczyści ciało z cukru, a dodatkowo pomoże pozbyć się nadmiaru tłuszczu

Niektóre objawy przedawkowania cukru obejmują nadaktywność, a następnie utratę energii, senność, zakażenia drożdży, depresję i wahania nastroju. Długoterminowe konsekwencje nadmiernego spożycia cukru są znacznie poważniejsze z powodu możliwości rozwoju raka, cukrzycy, chorób serca i chorób nerek, które to znajdują się na czarnej liście najczęstszych przyczyn zgonów w Polsce.

Dlaczego tak się dzieje?

Kiedy cukier dostaje się do organizmu, używany jest do zwiększenia poziomu energii, a jego nadmiar przechowywany jest jako tłuszcz do późniejszego wykorzystania. Istnieje jednak znaczna różnica między cukrem znalezionym w jogurtach, przetworzonych produktach i napojach, a tym, który występuje naturalnie w owocach, warzywach i nabiale.

Cukier dodawany do żywności zakłóca pracę przyjaznych bakterii jelitowych, podnosi stężenie cukru we krwi i insuliny oraz przyczynia się do przechowywania większej ilości tłuszczu.

3-dniowy detoks, który oczyści ciało z cukru, a dodatkowo pomoże pozbyć się nadmiaru tłuszczu
https://pixabay.com/photo-549096/

Taki niezdrowy cukier czai się w napojach bezalkoholowych, napojach dla sportowców i wszelkiego rodzaju przetworzonych produktach, takich jak jogurty smakowe, a nawet keczup. Co gorsza, większość współczesnych preparatów dla niemowląt zawiera cukier, który odpowiada jednej puszce Coca-Coli. Czy naprawdę jest niespodzianką, że skoro jesteśmy faszerowani cukrem na każdym kroku, ten kraj stoi w obliczu narastającej epidemii otyłości i cukrzycy?

Nie jest przesadą stwierdzenie, że cukier jest najgorszym składnikiem naszej nowoczesnej diety. W miarę upływu czasu, im więcej cukru jesz, tym bardziej skuteczne staje się jego wchłanianie, a im więcej wchłania go organizm, tym więcej zbędnych i metabolicznych zniszczeń układu sercowo-naczyniowego powstaje.

Ponieważ uzależnienie od cukru jest prawdziwą rzeczą, starając się go wyeliminować z diety, najprawdopodobniej wystąpią klasyczne objawy odstawienia, takie jak pragnienie, zmęczenie, bóle głowy, depresja i drażliwość. Badania wykazały, że wyeliminowanie cukru zaledwie przez dwa tygodnie może znacząco zmniejszyć wrażliwość na cukry i spowodować, że organizm będzie mniej ich łaknął.

Oto prosty plan diety, który pomoże Ci zerwać z dodatkiem cukru i poprawić stan zdrowia na dłuższą metę. Nie ma na co czekać!

3-dniowy detoks, który oczyści ciało z cukru, a dodatkowo pomoże pozbyć się nadmiaru tłuszczu
https://pixabay.com/photo-2263618/

Dzień 1

Śniadanie: 3 jajka na twardo lub 1 szklanka płatków owsianych z orzechami (najlepiej migdały)
Przekąska: 1 mała miska mieszanych orzechów
Obiad: piersi z kurczaka z warzywami, buraczkami, fasolą i rzepą
Kolacja: łosoś z parowanymi brokułami
Pamiętaj, aby wypić co najmniej 2 litry wody przez cały dzień

Dzień 2

Śniadanie: jajecznica z 3 jajek ze szpinakiem lub brokułami
Przekąska: mała miska mieszanych orzechów
Obiad: surówka z kapusty z marchewką, oliwą z oliwek, solą, cytryną, pietruszką, czerwoną i żółtą papryką i octem jabłkowym
Kolacja: pieczony dorsz z pieczoną brukselką lub zieloną fasolką na parze
Pamiętaj, aby wypić co najmniej 2 litry wody przez cały dzień

Dzień 3

Śniadanie: jajecznica z 3 jajek z krewetkami i orzechami włoskimi i rzodkiewką
Przekąska: 1 mała miska mieszanych orzechów
Obiad: pieczony kurczak z oliwkami, tymiankiem i cebulą
Kolacja: brązowy ryż z pomidorami, grzybami i bazylią lub sosem z mięsem z bulionem z czosnku, selera, cebuli, marchwi i tymianku
Pamiętaj, aby wypić co najmniej 2 litry wody przez cały dzień

Po ukończeniu 3-dniowego planu diety rozpocznij go od początku. Aby uzyskać najlepsze rezultaty, należy kontynuować plan diety przez co najmniej 50 kolejnych dni.

Ponadto spróbuj zastąpić ulubione napoje słodzone zdrowymi alternatywami. Pij czarną kawę albo zrób przerwę i skosztuj zielonej herbaty. Jeszcze lepszym rozwiązaniem jest przygotowanie wody z posiekanymi pomarańczami, grejpfrutami, jagodami i świeżą miętą.

3-dniowy detoks, który oczyści ciało z cukru, a dodatkowo pomoże pozbyć się nadmiaru tłuszczu
https://pixabay.com/photo-210618/

Z tym planem diety, powinieneś widzieć fantastyczne rezultaty już w ciągu zaledwie kilku tygodni. Twoje ciało poczuje się lżejsze i czystsze, a smaki staną się ostrzejsze. Po doświadczeniu życia bez dodatkowego cukru gwarantujemy, że nigdy nie będziesz myślał o powrocie do niego!

Źródło: fitnessandpower.com | Fotografie: fitnessandpower.com | Miniatura wpisu: https://pixabay.com/photo-549096/