Kategorie Choroby układu pokarmowegoZdrowie

12 zdrowych pokarmów, które mogą Ci zaszkodzić, jeśli zjesz je o złym czasie. Uważaj na banana, orzechy i mięso

Na pewno niejednokrotnie spotkałeś się z sytuacją, że po zjedzeniu pokarmu rozbolał Cię brzuch bądź czułeś dyskomfort. Dziś wiele mówi się o nietolerancji pokarmowej, ale musisz poznać kilka faktów, zanim wydasz wyrok.

W dzisiejszych czasach przeciętna osoba w USA zużywa o 20% więcej kalorii niż ich przodkowie w ostatnim stuleciu. I choć ludzie stają się coraz bardziej świadomi swojej diety, nie zawsze łatwo jest nam określić, co się dzieje po zjedzeniu konkretnego pokarmu.

Na przykład jedzenie jabłek w niewłaściwym czasie może w rzeczywistości spowodować problemy z jelitami, zamiast poprawić trawienie.

Poznaj zatem te zasady, by mieć świadomość i by jak najwięcej korzystać z właściwości owoców i warzyw!

12 zdrowych pokarmów, które mogą Ci zaszkodzić, jeśli zjesz je o złym czasie. Uważaj na banana, orzechy i mięso
instagram.com

#1 Banany

Chociaż banany mogą wydawać się dobrą opcją do rozpoczęcia poranka, jeśli są spożywane na pusty żołądek, mogą w rzeczywistości zmniejszyć poziom energii.

Na początku prawdopodobnie poczujesz zastrzyk energii dzięki wysokiej zawartości cukru, ale po kilku chwilach znów poczujesz zmęczenie i głód.

Jeśli nie chcesz zrezygnować z bananów na śniadanie, połącz je z innymi potrawami, najlepiej z tymi, które zawierają zdrowe tłuszcze, takie jak masło orzechowe.

#2 Kawa

Dla wielu ludzi filiżanka kawy zaraz po przebudzeniu, wydaje się najbardziej naturalną rzeczą, ale w rzeczywistości jest całkiem bezużyteczna. Badania wykazały, że picie kawy przed posiłkiem poprawia naszą tolerancję na kofein . W ciągu pierwszej godziny po przebudzeniu organizm produkuje kortyzol i nie należy przerywać tego procesu i naszych naturalnych rytmów biologicznych.

#3 Ryż

Ryż zawiera wiele złożonych węglowodanów, których trawienie zajmuje dużo czasu. To dobra rzecz, ponieważ utrzymuje nas energią przez długi czas. Jednak ​​ryż jest bogaty w kalorie, które mogą potencjalnie powodować przyrost masy ciała, jeśli jesz go w nocy.

Czas na lunch to najlepszy czas na włączenie ryżu do diety. Twój metabolizm działa szybko w tych godzinach i łatwiej będzie organizmowi trawić ten produkt. Dodatkowo będziesz potrzebować energii, aby mieć produktywny dzień, a złożone węglowodany mogą w tym pomóc!

#4 Cukier

Lepiej trzymać się z daleka od przetworzonego cukru, jeśli starasz się trzymać zdrowej diety, ale czasami nie da się nie popaść w pokusę. Kluczowym błędem, który popełniamy, jest spożywanie słodyczy jako przekąski. W ten sposób poziom cukru we krwi wzrasta, powodując skoki cukru, a wtedy pozostawia Cię zmęczonym i nerwowym.

Jeśli nie możesz się oprzeć pokusie, poczęstuj się deserem zaraz po głównym posiłku . W ten sposób poziom cukru we krwi nie wzrośnie tak dramatycznie.

#5 Mleko

Niektórzy ludzie nauczyli się pić szklankę mleka na dzień dobry jeszcze w czasach dzieciństwa i tak im zostało.Mleko jest trudne do strawienia , więc picie go rano i łączenie go z innymi pokarmami może powodować zgagę i bóle brzucha.

Wieczór to najlepszy czas na szklankę ciepłego mleka. Pomaga uspokoić ciało i zapewnia dobry sen.

#6 Mięso

Mięso jest doskonałym źródłem białka i witamin z grupy B, ale może powodować nadmierne obciążenie układu pokarmowego. Dlatego lepiej  unikać jedzenia steków tuż przed pójściem spać. Wybór chudego mięsa i jedzenie co najmniej 3 godziny przed snem jest właściwie dobrym rozwiązaniem, ponieważ zapewnia uczucie sytości i nie zawiera nadmiernej ilości kalorii, które mogłyby spowodować przyrost masy ciała.

#7 Orzechy

Orzechy są doskonałym źródłem zdrowych tłuszczów i kalorii, ale podjadanie ich jako nocnej przekąski nie jest najlepszym rozwiązaniem.

Wybierz orzechy na śniadanie lub zdrową przekąskę między posiłkami, aby uzyskać wszystkie korzyści z ich jedzenia: zdrowe serce, znormalizowany poziom cholesterolu i piękną skórę oraz włosy.

#8 Ser o wysokiej zawartości tłuszczu

Posiadanie tostów z serem przed snem może być kuszące, ale lepiej trzymać się z dala od tego produktu. Ser wysokotłuszczowy może być trudny do strawienia, co oznacza, że ​​może powodować dyskomfort i zakłócić sen.

Z drugiej strony posiadanie sera na śniadanie zapewnia organizmowi bardzo potrzebny wapń, który wspomaga wzrost mięśni i zdrowie kości.

#9 Owoce cytrusowe

Napatrzyliśmy się na filmy i zdjęcia, gdzie dzień zaczyna się od świeżo wyciśniętego soku z owoców. Jednak nie jest to do końca dobre! Owoce cytrusowe są bardzo kwaśne, a ich spożycie na śniadanie zwiększa tworzenie się kwasów, które mogą powodować nieprzyjemne problemy trawienne, takie jak zgaga, uczucie ciężkości w żołądku i spowolnienie wchłaniania składników odżywczych.

#10 Fasola

Fasola jest bogata w błonnik, więc spożywanie jej w nocy może powodować wzdęcia i obniżać jakość snu u niektórych osób. Lepiej  być ostrożnym z tym produktem. Fasola jest idealnym pożywieniem na lunch lub wczesną kolację: w ten sposób wszystkie przydatne składniki zostaną strawione, ale jest mniej prawdopodobne, że poczujesz się nadęty i za pełny.

#11 Jabłka

Jabłka są bogate w błonnik i zawierają naturalne kwasy, które poprawiają trawienie i funkcjonowanie okrężnicy. jednak jeśli jesz jabłka wieczorem, kwas, który w nich występuje może gromadzić się w żołądku, powodując pewien dyskomfort. Spożywanie jabłek w nocy może również prowadzić do nadmiernego tworzenia się gazów i problemów z wypróżnieniami. Dzieje się tak, ponieważ trawienie w nocy jest wolniejsze.

Najlepszy czas na jedzenie jabłek to poranna pora. W ten sposób możesz stymulować wypróżnienia. Będzie to szczególnie korzystne, jeśli zjadłeś późny obiad lub zjadłeś za dużo niezdrowej żywności.

#12 Jogurt

Lepiej unikać jedzenia jogurtu na pusty żołądek lub przed jakimkolwiek posiłkiem. Jogurt zawiera kwas mlekowy, który może zmniejszać kwasowość żołądka. Spowolni trawienie podczas posiłku głównego.

Źródło: 5minutdlazdrowia.pl | Fotografie: www.Instagram.com