Kategorie Medycyna naturalnaZdrowie

10 zdrowotnych sztuczek, które sprawią, że ścierpnięta ręka czy senność miną w kilka sekund

Czy są zdrowotne triki, które mogą nam ułatwić życie, gdy nas coś boli? Jak się okazuje – tak i to całkiem sporo! Niektóre z nich znam jeszcze od mojej babci. Mimo, że wtedy bardzo mnie śmieszyły, dzisiaj sama je chętnie stosuje, by przynieść sobie ukojenie w nerwobólach.

Wbrew powszechnemu przekonaniu, picie kawy sprawia, że drzemka jest bardziej efektywna. Chociaż istnieje wiele znanych trików zdrowotnych, niektóre z nich są stosunkowo nieznane i wydają się sprzeczne z intuicją…

Poznaj zatem zbiór tak mało znanych, a jednocześnie pomocnych trików związanych ze zdrowiem. Niektóre mogą wydawać się nieco dziwne, ale z pewnością działają!

#1 W nocy idź do toalety z zamkniętym okiem

Idąc do toalety w środku nocy, gdy się wybudzisz, czasami możesz siać spustoszenie. Dzieje się tak, ponieważ po przebudzeniu, gdy włączasz światła i idziesz do toalety, nagłe, jasne światło sprawia, że ​​mózg przyjmuje, że jest poranek, i to reguluje mu sen.

Dlatego utrzymując tylko jedno oko otwarte, minimalizujesz ilość światła, które dostaje się do siatkówki. Po zakończeniu pracy w toalecie będziesz mógł bardzo szybko zasnąć.

#2 Ciągnięcie za uszy może mieć szereg korzyści zdrowotnych

Ciągnięcie za uszy przynosi korzyści zdrowotne! Refleksologia mówi nam, że w naszych uszach znajdują się punkty ucisku, które mogą pomóc w złagodzeniu wielu problemów zdrowotnych, od łagodzenia bólu głowy do poprawy trawienia.

Możesz złagodzić drobne bóle, naciskając i ciągnąc za uszy następujące punkty odpowiadające różnym obszarom ciała:

  1. Plecy i ramiona
  2. Różne narządy
  3. Stawy
  4. Zatoki i gardło
  5. Trawienie
  6. Głowa i serce

#3 Obróć głowę, by złagodzić ból rąk

Budzenie się w środku nocy i poczucie, że uczucie mrowienia w nogach czy rękach jest czymś, czego wielu z nas doświadczyło. Jest tak, ponieważ czasami podczas snu przewracamy się i mimowolnie śpimy na rękach lub dłoniach, co powoduje utrudnienie w normalnym przepływie krwi i prowadzi do zmniejszenia ilości tlenu odbieranego przez tę część ciała.

Aby złagodzić ten ból, zamiast próbować potrząsać rękami lub „budzić je”, spróbuj poruszyć głową z boku na bok. Powinno to pomóc zmniejszyć ból, ponieważ nerwy na szyi przechodzą prosto od głowy do ramion.

#4 Przestrasz się, by zatrzymać czkawkę

To trik chyba znany najbardziej z tych wszystkich, które tu wymienię. Kiedy pojawia się atak czkawek, wydaje się prawie niemożliwe, aby kiedykolwiek się zatrzymał, chociaż w większości przypadków ostatecznie się zatrzymują po kilku minutach. Aby zatrzymać czkawkę w mgnieniu oka, poproś kogoś, aby cię nagle przestraszył lub zaskoczył.

To nagłe działanie powoduje szybkie bicie serca i zwiększenie krążenia krwi. Jednocześnie odwraca naszą uwagę od czkawki.

#5 Spij w chłodnym pokoju

Spanie w zimnym pomieszczeniu jest dobre dla ogólnej jakości snu. Pomaga szybko zasnąć, a także zmniejsza ryzyko cukrzycy, pomagając ciału spalać więcej kalorii. Zwiększa także wrażliwość na insulinę, co zmniejsza ryzyko cukrzycy typu 2.

Utrzymywanie chłodnej temperatury pokojowej zachęca organizm do produkcji hormonu melatoniny, który jest również silnym hormonem przeciwstarzeniowym.

#6 Wypij kawę i się zdrzemnij

Japońskie badanie wykazało, że ludzie, którzy wzięli 20-minutową drzemkę po wypiciu 1-2 filiżanek kawy – czuli się bardziej obudzeni i osiągali lepsze wyniki w testach komputerowych niż Ci, którzy drzemali tylko bez picia kawy.

Jeżeli jesteś zatem zmęczony po ciężkim dniu pracy czy nauki, koniecznie wypij filiżankę kawy, a następnie zdrzemnij się! Po krótkiej drzemce, Ty będziesz naładowany energią poprzez sen, a kawa zacznie działać, co da efekt dalszej energii do działania.

#7 Wywołaj kaszel, by stłumić ból z igły lekarskiej

Niewiele osób lubi ukłucie igłą lekarską, nawet jeśli oznacza to, że jesteś chroniony przed chorobą. Ale jest jeden prosty sposób na złagodzenie bólu spowodowanego ukłuciem igły: kaszel. 

Liczne badania wykazały, że kaszel podczas wbijania się igłą w ciało, zmniejsza uczucie bólu.

Naukowcy nie są pewni, dlaczego tak się dzieje, ale sugerują, że kaszel może spowodować wzrost ciśnienia krwi, co zmniejsza odczuwanie bólu.

#8 Ból głowy po zjedzeniu lodów

Ból głowy, który pojawia się po zjedzeniu lub wypiciu czegoś bardzo zimnego, jest bardzo częstym zjawiskiem u wielu ludzi. Dzieje się tak, ponieważ gdy zjesz coś zimnego, mózg próbuje się ogrzać i do osiągnięcia tych pewnych zmian dochodzi w ciele bólu głowy.

Możesz pozbyć się tego bólu i po prostu rozgrzać mózg,  pocierając górną część ust językiem.

#9 Nie myj zębów po jedzeniu

Brzmi niczym szaleńcza porada, prawda? Szczotkowanie zębów tuż po zjedzeniu posiłku może wydawać się najlepszym sposobem na usunięcie wszystkich zanieczyszczeń z ust, ale tak nie jest. 

Wynika to z faktu, że wiele produktów spożywczych, które jemy lub pijemy, jest kwaśnych (pomidory, cytryny, sok pomarańczowy itp.). Szczotkowanie bezpośrednio po tym może przyspieszyć działanie kwasu na szkliwo i spowodować jego erozję. Poczekaj około 30  minut po posiłku przed użyciem szczoteczki do zębów.

#10 Guma do żucia poprawia Twoją pamięć

Badanie przeprowadzone w Coventry University pokazało, że żucie miętowej gumy może drastycznie zmniejszyć uczucie zmęczenia i uczynić człowieka bardziej świadomych ich otoczenia. W oddzielnym badaniu psychologowie z Wielkiej Brytanii stwierdzili, że guma do żucia może poprawić wyniki testów i poprawić pamięć o około 35%. Więc następnym razem, zamiast pić kolejną kawę, może spróbuj gumy do żucia podczas nauki do egzaminu.

Jakie inne triki zdrowotne masz w swoim arsenale? Jeżeli tak, z ogromną chęcią bym je poznała. Podziel się nimi w komentarzu na Facebooku.

Źródło: brightside.me | Fotografie: www.freepik.com, brightside.me