Jeśli lubisz jeść banany musisz poznać te fakty na ich temat! Nr. 6 zaskakuje

Banany są jednym z najpopularniejszy owoców na ziemi, jednocześnie jednym z najzdrowszych i ogólnie dostępnych. Zawierają witaminy, minerały i inne składniki odżywcze. Oto 10 faktów o bananach, jeszcze mocniej przemawiających za ich jedzeniem!

via GIPHY

#1

Jeśli macie problemy z trawieniem, banany są świetnym wyborem! Unormują ruchy jelita, złagodzą niestrawność i zapobiegną wzdęciom

#2

Banany zawierają dużo tryptofanu, niezbędnego do produkcji serotoniny, która pomaga spokojnie spać. Dlatego jeśli cierpicie na bezsenność, warto sięgnąć własnie po banana, tuż przed położeniem się do łóżka.

via GIPHY

#3

Spożywanie bananów przed aktywnością fizyczną podnosi poziom energii i odżywia mięśnie, przekazując im niezbędne do efektywnego treningu witaminy i minerały.

#4

Ze względu na wysoką zawartość potasy, a niską sodu, banany regulują ciśnienie krwi i zapobiegają problemom sercowo-naczyniowym.

#5

Banany są bogate w witaminę B6, która ma właściwości przeciwzapalne, dzięki czemu polecane są osobom mającym problemy ze stawami.

via GIPHY

#6

Żelazo, tak niezbędny do funkcjonowania minerał, jest w bananach obecny w dużej ilości. To dlatego zaleca się jedzenie bananów osobom z anemią – wspomagają one produkcję czerwonych krwinek i odżywiają organizm.

#7

Jeśli chorujecie na cukrzycę, zjedzenie banana po posiłku, świetnie zapobiegnie skokom poziomu glukozy we krwi.

#8

Banany odżywiają nie tylko ciało, ale także nasz mózg! Stymulują jego funkcjonowanie, przez co polecane są dla osób pracujących jako naukowcy, analitycy i wynalazcy.

via GIPHY

#9

Jedzenie bananów poprawia przyswajalność wapnia w organizmie, co sprawia, że nasze kości są silniejsze i bardziej odporne na urazy, takie jak złamania.

#10

Najnowsze badania wykazują, ze banany skutecznie leczą i zapobiegają nowotworom nerek. Są także świetnym remedium na kamienie gromadzące się w nerkach.

Jak widzicie, banany zawsze powinny być w Waszej kuchni i naprawdę warto sięgać po nie codziennie, w ramach przekąski, dodatku do śniadania czy kolacji. Mniam!

via GIPHY